tisdag 1 januari 2013

Nytt år

..det blev ett festligt avslut på 2012. Finaste systerdottern fyllde trettio år och bjöd in till kalas med supergod mat och sång o dans. Precis vad en lyckad fest bör inneålla!  Lite vimmelbilder från middagen..

WP_000513WP_000507WP_000543WP_000510

Sen blev det en vilodag innan det var dags att sparka igång nyårsaftonen. Den firades lugnt hemma för vår del..WP_000570Lite bastubad och så svalka av sig på verandan med en Carlsberg. Det är snäppet efter att rulla sig i snön. För grannarnas skull så skippar vi det.

WP_000571

Så inleddes nyårsmenyn med en räkcocktail. Jag säger bara mums! Resten av middagen var jag i något slags “matextas” och glömde att fota. En rejäl biff av oxfilé med sockerärter och portvinssås går inte av för hackor. Lite “Gino” på det och vi rullade från bordet till soffan där vi sedan diskuterade livet, lyssnade på Perssons Pack och drack ur slatten efter såskoket. Innan midnatt flyttade vi ut i slogboden. Eldade, gjorde snölyktor och firade in det nya året. Mysigt i överkant!

WP_000582WP_000596WP_000583

..och så är det då första dagen av ett nytt år. Lugnt och stilla. Nästan lite vårigt faktiskt. Tror minsann jag ska försöka ta mig ut en sväng och andas in lite av det nya året. Vad ska det bli av det mån tro? Jag borde ha ett fritidsintresse. Tror jag ska testa golf. Och julen… undrar om den inte får firas på ett varmare ställe. Visst är det mysigt med traditioner, men det får inte bli ett tvång. Varför köpa en massa julklappar till barn som egentligen har allt och lite till..? Som ändå roar sig med så enkla medel. Idag leks det förresten hotell här och Lova har precis gjort en liten skylt att hänga upp. Den ska antagligen sitta i receptionen…WP_000601

God fortsättning på det nya året. Det kommer nog att bli ett av de bättre!

1 kommentar:

  1. Ni verkar ha haft en mycket mysig afton :) Funderar också på det där med jul i varmt land....vi får se :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!