onsdag 26 december 2012

Visst kom den..

..både kräksjukan och tomten! Lova var den som drabbades av kräksjukan. I fredagskväll slog den till. Hon kräktes minst en gång i timmen mellan nio på kvällen och sju på morgonen. Jag och pappan hade jour halva natten var… Sen var det lugnt. Vi åt vitpepparkorn och drack en gammeldansk då och då och mådde prima. Storasyster visade heller inga tecken på att må dåligt. Inte förrän på julaftonsmorgon alltså. Då kände hon sig inte riktigt kry. Kräktes en gång och så var hon pigg som en piggelin efter det. Ända tills tomten bankade på dörren. Just när han med myndig tomtestämma läser “Fanny” på ett paket så rusar hon in på toan. Där blir hon sen och kommer lagom ut till finalen och hinner ta emot sitt sista paket.

WP_000429WP_000430WP_000423WP_000419WP_000435WP_000426

För övrigt var det en fin julafton med alla barn och barnbarn och syster yster med hela sin familj. Tillsammans blev vi tjugotre personer. Lite trångt runt bordet men finns det hjärterum så finns det stjärterum som det heter. Efter att tomten gått hem till sitt så somnade Fanny i soffan där hon sedan tillbringade resten av kvällen. WP_000436

Juldagen var det låång sovmorgon och sedan “brunch” med syrran, hennes karl och yngsta dottern som sovit över. Efter mat och siesta på det så var det dags för bio, premiär på “Sune i Grekland”. Den var helt okay men man saknar ju lite den “riktiga Sune” och “den riktiga Sunes pappa”. Efter bion var det soffhäng med Pugh och de andra resten av kvällen. ..WP_000447

Annandagen har varit en riktig slödag. Har inte gjort mycket mer än ett potatismos, för idag ville man inte äta julmat igen. Men till moset försvann iaf de sista resterna av köttbullarna och prinskorven. I skrivande stund känner jag mig lite orolig i magen. har även lite huvudvärk och är lite småfrusen. Så jag blir inte särskilt förvånad om även jag drabbas av magsjukan..!

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du klarar dig. Här är vi också trötta på julmat, idag fick det bli hamburgare o strips på östängs :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag åkte dit! Men nu är jag på benen igen... :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar!