onsdag 12 december 2012

Tiden rusar..

Dan före dan före dan före dan….hjälp va fort tiden går! Helgerna säger swisch och så är det en ny vecka. Helgen som var hade vi besök av svåger med fru och julbord på Hotellet stod på tapeten. Gubben underhöll och spelade dansmusik och vi andra njöt av maten. Uppsalaborna skulle åka tidigt på söndagsmorgon så de var förståndiga och gick hem och lade sig i rimlig tid, medan jag, syster yster och vänner sög ut mest möjligt av kvällen. Julmaten höll hög klass och eftersom det var på mitt jobb så hade jag såklart provsmakat de viktiga bitarna från julbordet i förväg. Chokladfudge och saffranpannacotta. Måste ju veta att jag verkligen gillade det så jag inte tog det i onödan sen… Under kvällen lopp provsmakade vi drinklistan. Är ni ute och traskar en kulen kväll och vill ha nåt värmande så kika in till Hotellet och beställ en “tomtemys”. Mums!

Den här veckan är jag gräsänka i två nätter och det är bl.a luciafireri och dansuppvisningar för barnens del. Har skrivit en prydlig lista (läs kluddat ner på baksidan av ett kuvert)  med alla tider och aktiviteter så jag inte ska glömma bort och blanda ihop det hele!  

Som sagt tiden rusar iväg. Till helgen flyger vi till Köpenhamn för att hälsa på svägerskan med man och se hur de har det. Helgen därpå är det dan före dan före dopparedan och äntligen dags för mig att göra allt som alla andra redan har gjort lååångt i förväg. Sista minuten är min grej liksom..!

005

2 kommentarer:

  1. Men åh så härligt med Köpenhamn...älskar den staden :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en härlig tillvaro! Det låter som ... LIVET!! ;) Ha en skön resa till Köpenhamn, Lena!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!