onsdag 19 december 2012

Håller andan..

..för att inte få vinterkräksjukan. Det poppar upp fall i omgivningen men än så länge har vi klarat oss. Phu! För övrigt så är vi inne på sista veckan innan julfirandet drar igång. Som vanligt tänker jag på en massa saker som jag kanske ska göra, men jag hinner väl! Tidsoptimist som man är.

Helgen som var åkte jag och “darling” till Köpenhamn för att hälsa på hans syster med man. Vi åkte på fredagsmorgonen och dumpade Fanny och Lova hos Sara med familj. Skönt att de stora barnen har skaffat egna barn och håller sig hemma lite mera så de har tid att vara barnvakt till oss, hehe… Sedan blev det tåget till Arlanda och flyg till Köpenhamn där svägerskan hämtade upp oss. Det blev en trevlig helg med shopping, god mat inklusive “smörrebröd och dram” såklart. WP_000370

WP_000369WP_000366

WP_000371En liten del av allt glitter på Tivoli, Köpenhamn

Under vistelsen i Danmark så blev jag dessutom mormor för andra gången. På min mormors födelsedag så föddes Elin och Patriks lilla Kevin. Igår premiärsnusade jag på underverket. Jag vet inte riktigt hur länge man skulle kunna sitta och titta, fingra och lukta på sitt barnbarn, men till sist sa de att nu får ni åka hem!! Nej, så var det inte, men vilken kärlek det är när man får träffa de små liven som under så lång tid har varit en “hemlig mage”…

149765_10151141012992064_92929367_n[1]

3 kommentarer:

  1. Vilken superduper helg. Köpenhamn och barnbarn måste ju smälla högre än en lottovinst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen en höjdarhelg! :)

      Radera

Lämna gärna en kommentar!