måndag 28 januari 2013

Varm snö

Ledig måndag. Gick upp i sömnen, kändes det som. Med grusiga ögon fixade jag frukost till flickorna och placerade dem i tevesoffan under varsin filt. Fixade mig själv och åt en macka o drack en kopp kaffe medan jag samlade ihop skridskor, läxa och allt som de skulle ha med sig. När jag skjutsat dem till skolan så plockade jag upp syster yster och sen sparkade vi igång veckan på gymet! Yeah!  Är jag hurtig eller är jag hurtig! Känner mig så skitnöjd med mig själv för att jag masar mig ner dit och inte hittar på en massa undanflykter. Som jag i vanliga fall brukar vara expert på när det gäller fysisk aktivitet! Det här känns t.o.m roligt. Igår, när helgen började lida mot sitt slut, och jag hade mumsat i mig god mat, ostkroksbollar och allt godis jag kom över så längtade jag faktiskt till måndagsmorgon och gymet. Ja ni hör ju. Jag är nästan ett träningsfreak. Jaja, har man inte tränat förr så är det väl dags att börja nu när man börjar komma upp i åren. Se till så att lårbenshalsen håller för ett antal vurpor och att inte kroppen i övrigt helt förfaller. By the way, kylan har gett sig, om än tillfället. Idag luktar det  varm snö, fåglarna kvittrar, blå himmel skymtas och solen kikar fram då och då. Vilken dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!