söndag 8 mars 2009

Snöhelvete

Idag är jag verkligen RIKTIGT arg på vädret. Igår hade jag "glömt" bilen ute. Jag har den vanligtvis i garaget, men så trodde jag att jag skulle nog kanske åka nån vända till. Så blev det inte. Det blev mörkt och jag kände mig ruggig och tyckte att den kunde väl stå ute i.a.f (okay, mer nära sanningen; det blev mörkt, mannen var flera, flera mil bort på en spelning och jag vågade inte gå ut ifall nån galning skulle stå och lurpassa bakom husknuten och smyga in i garaget och smälla igen porten när jag fortfarande var upptagen med att krångla mig ur bilen, garaget är bara liiite bredare än bilen) Söndagmorgon gryr. Ute snöar det! Bilen är täckt av en vit jävla sörja (jag brukar inte svära, men idag svär jag hela jä..a dagen!!) Med risk attt låta tjatig. När blir det vår? Blir det vår? Eller kommer all snö att tina bort en natt i maj och morgonen därpå så är det toksommar om man irrrar runt som en galning efter något aningen svalare plagg än dunjackan? Jag går i ide. Väck mig när all snö är borta.

1 kommentar:

  1. Hej Lena =) Nu när jag äntligen hittat till dig så möts man av detta språk.. Så mycket svordomar trodde jag inte man lärde sig i Brunnsberg... Hehe.. Min arbetskamrat/din barndomsvän har jag aldrig hört svära.. mer än några omskrivna sådana.. :) Skämt åsido.. Idag kändes snön värre än nån gång denna vinter. Det tar aldrig slut verkar det som och mina svordomar har också haglat. Nu ska jag placera mig vid teven och mina favoriter, Mia och Klara. Ha det bra tills vi ses (på Domus) nästa gång.. Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!