tisdag 24 mars 2009

Hosta - igen!

Äntligen en dag med sol!! Allt känns mycket lättare när solen lyser från en blå himmel. Det går t.o.m att svälja att vi drabbats av förkylning nummer etthundrasjuttioelva sen i höstas någon gång. Fanny hostar igen och både hon och Lova är rejält förkylda. Jaja, nu ska vi inte deppa ihop för det som sagt, och de har ju varit riktigt skapligt friska nu i hela två veckor ungefär!! Idag är det alltså åter en dag med sjuka barn. Trots det så har vi njutit lite av solen. Eftersom de inte har feber så gick vi iaf ut på verandan en stund. Där var det underbart varmt och skönt eftersom den ligger så bra till att den är helt i lä för iskalla nordanvindar. Och, tack vare vår snörika vinter så finns där även en rejäl snöhög att leka i :) Första gången den här "våren" som jag uppskattade snö. Det gjorde nämligen att jag fick sitta i fred i min soliga vrå och bara njuta! De små flickorna var helt nöjda med att jag tittade på när de lekte. Annars vill de gärna att man är med och leker, men njae..jag har aldrig varit en "lekmamma" och kommer så inte att bli, men som sagt, de är nöjda om man är precis i närheten och tittar på. Sara tittade också in en stund när hon var på väg till jobbet så det blev ju riktigt trevligt där i solen =) Nu är det slapparstund i soffan framför Pippi Långstrump för de små och jag för min del ska förbereda middagen. Eller åtminstone delar av den. Har kokat en kastrull med potatis som jag har på avsvalning, av det ska jag göra potatissallad. Jag har nämligen "lurat till" min man att vi ska grilla idag! En mycket bra idé enligt mig och mannen var faktiskt inte heller så svårövertalad. Man får göra vad man kan för att ignorera förkylningsterrorn, ett säkert kort är att göra det med god mat! (och kanske ett glas vin..) =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!