fredag 13 mars 2009

Trött

"..inget nytt under solen" Förutom ännu mer snö förstås. Svordomar hjälper inte. Att gå idé var blott en utopi. Så vad ska man göra? Det är väl inget annat än att försöka stå ut. Vänta och ignorera det hela. Alternativet är att låtsas att det är i början på december och att man tycker det är jättemysigt att det kommit så mycket snö till jul. , inte är det lätt att uppbåda julstämning sådär huxflux. Jag är trött. Och jag skyller helt och hållet på snön! Jag behöver sol och värme!! Mina lediga stunder tillbringar jag sakta roterande framför braskaminen (för att få värme runt hela kroppen) Snabbt springer jag in i tvättstugan och hänger en tvätt och laddar med en ny i tvättmaskinen. Tillbaks till elden. Snabb runda till köket för lite middag, och så fort tillbaks igen! Varför bor man egentligen här i Sverige? Varför flyttar man inte till en varm och solig strand och njuter? Och vad menades egentligen med "Dalgatan brinner" på det stora plakatet i rondellen? Jag håller helt och hållet med insändaren i dagens MT. Det är faktiskt bara pinsamt! Nu ska jag bädda ner mig i soffan under dubbla filtar och läsa lite när magen tar hand om dagens "tråkmiddag" korvstroganoff och ris som jag nyss ätit, alldeles för fort känner jag... Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!