fredag 6 mars 2009

En hyllning till mat och min man!

Just nu känner jag mig som i den där "veckovisan" man sjöng i skolan som liten. Ni vet; måndag sitter jag i tankar tisdag går jag kring o vankar osv..tills det är -lördag stundar helgen till- eller nåt. Det är lite så faktiskt. Veckan har "swishat" förbi och nu är det fredag. Ska strax åka och handla lite, sen blir det MAT och VIN! =) Man känner ju sig lite dum eller hur man ska uttrycka det, när man inte har någon annan hobby än mat.. Men va fasiken, man kan ju inte börja med bergsklättring eller nåt hur som helst heller. Och mat är ju faktiskt gott...och rött vin..mmm! Jag har dessutom turen att vara gift med en man som inte bara tycker om att äta maten utan även gärna lagar till den "me like" =) pssst - han är en riktig hejare på såser! Ahh, han lagar den mest fantastiska brunsåsen till köttbullarna, grönpepparsåsen är onämnbart god. Han har serverat mig champagnesås och idag ska jag få sherrysås till köttet. Mums! Den är supergod och dessutom superenkel att göra. Bara sherry, creme fraiche och hönsbuljong. Nu blir jag riktigt hungrig, dags att göra lite inköp för kvällens middag. Trevlig helg till er som läser! :)

2 kommentarer:

  1. Det där lät gott....hmmm,jag har också bloggat om mat idag...det där med mat som hobby tror jag faktiskt att jag också har när jag funderar lite...men det är väl inget dumt med det heller :)

    SvaraRadera
  2. Haha, min man är ju också en hejare på mat, en dag stekte han pannkakor ;p Om du vill kan jag ta hand om vildingarna lite nästa vecka..jag jobbar bara tre dagar på hela veckan..så får du lite tid över till annat, städning typ ;D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!