fredag 9 november 2012

Två saker samtidigt

Hörde av en pålitlig källa att streptokockerna trivs bäst i kyla. Aha, tänkte jag och drog snabbt som en iller (läses: gick så fort jag kunde) ner och slog igång bastun. Nu återstår det att se om det hade någon effekt på den ihärdigaste och envisaste förkylning jag någonsin haft. Jag blev i alla fall ren och fräsch och efter bastubad och dusch så slängde jag morgonrocken och svidade om, i en ren morgonrock. Fick ta “sommarrocken” som är i vitt, tunt linnetyg. Men den funkar bra även vintertid, med en fleecefilt virad som yttre lager.

Ifall någon undrar varför det tar så lång tid för förkylda mammor att basta så kan jag tala om att det vet jag!

Är det för att det tar lång tid att fixa till myset runt i kring?

WP_000294WP_000296

Nej, det är för att samtidigt så passar den förkylda mamman på att göra rent golvbrunnen (som ingen annan, som duschat där före mamman, märkt har varit helt igensatt utan bara tyckt att det var lite mysigt att ha vatten upp till fotknölarna, samt ut över hela golvet, som lite poolkänsla i duschen liksom..) I det här fallet är det alltså absolut ingen skillnad på friska eller förkylda mammor. Mammor gör alltid minst två saker samtidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!