torsdag 8 november 2012

Dyrt

Det är dyrt att vara sjuk. Jag orkar bara vara uppe en liten stund i taget. Resten spenderas halvliggande framför datorn, eller helliggande med den bärbara. Orkar inte läsa. Orkar bara sappa runt på olika sidor  på nätet. Och, jag har redan klickat hem två par skor. Jag måste bli frisk nu! Tycker jag känner mig liite piggare idag ändå. Det måste bero på min egen medicinkur igår kväll. Istället för att dricka te med honung så drack jag ett glas rött vin och åt en bit cambozola till det. Inte blev jag sämre i alla fall, och gott var det.

Tänker ganska mycket också när jag är sjuk. Reflekterar och lägger märke till saker som bara skymtar förbi mitt medvetande när jag är frisk o kry och har annat att göra.  I morse tänkte jag på handdukar. Är man många i en familj så blir det ganska många handdukar i ett badrum. Om alla använder sin egen vill säga. Det gör jag. Jag tycker att det hör till baskunskaperna från relativt låg ålder, att man vet vilken handduk som är ens egen. Utan att man ska behöva sätta upp ett helt gäng med fula, små lappar typ “mammas”, “pappas” osv. osv. I allra, allra värsta nödfall så torkar jag mig på någon annans handduk. Just för att jag inte vill riskera att torka mina händer på samma fläck som någon annan eventuellt torkat sin röv på. Så tänker jag men alla tänker inte som jag!

Nu lämnar jag dessa lumpna tankar och så tror jag faktisk att jag ägnar en stund åt att leta julklappar. Det finns mycket fint på nätet!

2 kommentarer:

  1. Har lagt till dig på min länklista :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) ..jag skulle också haft en länklista har jag tänkt. Isf kommer du att vara med på min ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!