tisdag 20 november 2012

Att låtsas..

…undrar hur det kan komma sig att en del är så “låtsaspositiva” som jag kallar det.  De tycker att det är så självklart att man ska låta andra vara som de är, visa respekt för varandra, “att älska mina medmänniskor för vad de är och inte för vad jag kan få”, de framhåller hur de har lärt sig som barn att vara hövliga och hälsa, behandla andra som de själva vill bli behandlade. Det låter ju fint det här. Sen möter man dem, i affären eller någon annan stans, och det är knappt så de hälsar. Så var det med de fina ”levnadsreglerna”! Trist tycker jag..

3 kommentarer:

  1. Ja man kan ju undra hur de tänker...

    SvaraRadera
  2. Kan inte annat än hålla med. De där som alltid säger det rätta och är superkorrekta....sen vet man att skrapar man lite på ytan så är det skitigt som fan :/

    SvaraRadera
  3. Instämmer!! De människorna brukar jag rensa bort helt sonika! Cram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!