onsdag 4 februari 2009

Krokodilgap..

Det blev "röjning" i garaget i söndags, precis som planerat *ser nöjd ut* Däremot så har inte gungstolen blivit omhändertagen än..Den står fortfarande där ute, fast lite mer i hörnet till vänster :) Städningen gick som en dans... antagligen just för att vi dansade lite i fredags. Var på invigningen av Storsätra fjällhotell. Hur mysigt som helst med mingel, god mat, trubadur och som sagt dans! När man gör nåt roligt får man energi..åtminstone ett litet tag.

Igår var det tandläkarbesök. Fanny hade bestämt sig för att sitta i stolen den här gången. Det gjorde hon också, tillsammans med mamma ;) Lillasyster stod under tiden och kommenterade hela undersökningen "mamma Fanny gapar såhääär...mamma nu gjorde Fanny såhääär..." Sköterskan frågade om hon också ville gapa stort som en krokodil, och visst, det ville hon. Vad gör man inte för att visa att man minsann är lika modig som storasyster! Så vi fick så att säga en undersökning på köpet!

Idag var jag till Sportkullan och fick en omgång med min rygg. Ahhh, det gjorde ganska ont men så skönt ändå. Och så smidig som jag känner mig i höfterna nu så skulle jag nog kunna bjuda på ett uppträdande i magdans! Hon är fantastiskt duktig! Rekommenderas varmt om ni inte provat.

I nuläget väntar vi på mat. Ett litet test med köttfärsbiffar i ugnen...med fetaost och basilika i smeten. Hoppas det blir gott. Nackdelen med att inte följa recept i kokboken är ju att man sällan kommer ihåg hur man gjorde, ifall det skulle lyckas och man vill göra om det alltså! Nu är de nog klara... Jag återkommer med betyg ;)

2 kommentarer:

  1. åååh va gott det lät! till skillnad från min havregrynsgröt :/ spara lite till mig tills jag kommer hem på fredag? :D PUSS

    SvaraRadera
  2. Låter som att ni hade jättetrevligt i Grövelsjön. Per är en av dem som byggt om där uppe...visst blev det fint?

    Håller med om det där med att inte följa recept...man blir oftast glatt överraskad...och ibland inte =0)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!