söndag 1 februari 2009

Hjärnsläpp..

Idag står någonting väldigt nödvändigt men inte särskilt "upplyftande" på programmet. Att städa ur garaget så att det som det är ämnat för får plats där,nämligen bilen. I höstas var jag i färd med att hitta en lämplig beg. bil inför kommande vintern. En som man inte behövde vara atlet för att få upp dörrarna på, inte alltför gammal, en vars baklucka skulle hålla sig uppe själv, och viktigt - utrustad med motorvärmare. Jag letade på Blocket varenda dag. Min käre man sa någon gång "-Kom ihåg att kolla så det är motorvärmare sen..." Ja såklart, sa jag. Så hittade jag min bil. Mannen hade vägarna förbi Leksand, där bilen fanns, och svängde in och provkörde. Den verkade helt okay tyckte han. Affär blev det. Det blev vinter. Det blev kallt. Då upptäckte jag - men den har ju ingen motorvärmare!! Både jag och mannen hade vid köptillfället båda drabbats av någon slags blockout i hjärnan, vilket tyvärr inte är så ovanligt hos oss... Så nu har jag en bil som vägrar starta när temperaturen ligger på -20 grader! Därför ska jag idag ge mig i kast med garaget. Där står massor av saker som jag inte riktigt vet var jag ska ställa, men det löser sig nog. Kanske jag äntligen tar itu med mitt loppisfynd gungstolen, som ska limmas lite och få ny klädsel på sin sittdyna :) Den står nämligen nånstans i mitten i garaget... Wish me luck!

2 kommentarer:

  1. hehe, själv sitter man inne i värmen medans du är där ute i garaget och frustar i, som sagt, -20 :D men det blir nog jätte bra mammis.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!