tisdag 17 juli 2012

Oderbettera

Det finns dagar som är lite bättre än de övriga dagarna. Lite “oderbettera” som är ett rätt bra ord på älvdalska och betyder ungefär “lite bättre än andra/annat” Kanske det händer något oväntat den här dagen. Det dyker upp ett finfint fynd på en loppis. Något får en gråta av skratt. Eller så börjar dagen med lite hårspray under armarna och så blir det en ganska bra dag ändå trots allt. Har haft några sådana dagar nu… och ja, jag hade faktiskt hårspray under armarna. Jag kom till jobbet, kom ihåg att –fasiken jag glömde att ta på “rollon” under armarna. Rotade runt i väskan i förhoppning om att hitta en reservdeo. Nix! Men..jag hade en flaska hårspray, och eftersom jag i mångt och mycket lever efter Kajsa Vargs motto “man tager vad man haver” så gjorde jag just det. Det funkade rätt bra. Nu hade jag relativt nyrakade armhålor. Jag vet inte om det är att rekommendera om man kör orakat. Det kanske blir i spretigaste laget…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!