fredag 19 november 2010

Wish me luck!

Jag är spelänka ikväll. Och för att jag inte ska få tråkigt och känna mig alltför övergiven så har jag dragit igång ett litet projekt här hemma. Jag ska göra ett till rum. De minsta har inget eget rum och de invaderar vårt hus. De sover i vårt sovrum och så har de sina saker i resten av huset. I varje rum. De håller på att ta över hela huset. Desperat sätter jag ut stora korgar som jag köper på loppis (hatar grälla plastlådor) där jag kan häva ner prinsessklänningar, dockor, små serviser, låtsasborrmaskiner  m.m., m.m., m.m., m.m. Allting har dock sin gräns och nu orkar jag inte känna mig som att jag bor i ett hus designat för fyra-femåringar längre!  Så  därför ska jag alltså skapa ett rum.  Ett rum där jag kan slänga in deras sängar, saker och dem själva, och så pang igen med dörren och vrid om nyckeln!  Det sista var ett skämt. För det mesta är jag faktiskt en väldigt snäll mamma som inte låser in sina barn. Nu skulle jag bara behöva en fungerande trollstav…

trollstav

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!