onsdag 10 november 2010

Snön faller..

..och vi med den. Vet inte riktigt vad den slags snö som faller idag kallas för på samiska. (De har ju över tre hundra ord för snö och is på sitt språk) Men det snöar. Metodiskt faller det, tätt, tätt små flingor. För varje gång jag tittar ut så har täcket på marken blivit lite tjockare. Antar att det är ungefär en meter i morgon bitti när jag kikar ut. Önskar att jag hade hoppat upp och jublat imorse, som mina småttingar gjorde. De planerade för pulkaåk och snöänglar och även om snö i mitt sinne betyder sopa av bilen och dåligt väglag, så smittades jag ändå lite grann av deras iver och gladde mig pyttelite åt det vita. Det är liiiite bra, för man ser vägkanterna lite bättre när man är ute och kör i mörka november. Och det är liiite mysigt att göra en snöängel. Och liiite kul är det att åka pulka. Men inte i fem månader! Vintern är så lång!!! Men vi har klarat det förr så det ska gå. Jag delar upp det lite i stycken. Stycke ett är fram till vintersolståndet. Då vänder det och det blir ljusare igen. Sen blir det jul och nytt år och vips så är det vår! Eller hur…

dscf9890_23490083

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!