måndag 22 november 2010

Gilla läget

Morgonen startade med en oplanerad sparktur. Det var dags för besiktning av vår pålitliga bil. Därför skulle mannen i huset ta den till jobbet idag. Kvar hemma var den lite mindre pålitliga bilen. Den hade inte lust med någon åktur idag så det blev att plocka fram sparkstöttingen. Just nu känner jag mig riktigt glad för det. Misstänker att om bilen startat så hade jag inte kommit ut idag, och då hade jag missat den härliga lyckokänslan man får när man susar nerför backen med sparken. Både ungarna och jag skrek av glädje!! När jag lämnat på dagis så tog min näst äldsta dotter sällskap med mig hem, så även hon bjöds på en åktur. Det var ju inte igår som jag skjutsade henne på spark precis. Hon är ju ändå nitton år :) Så, idag gillar jag vinter. Jag gillar även snö. I alla fall när det är blott fem minusgrader och finfint sparkföre.  Fråga mig när det är minus trettio alternativt snöstorm, så är jag antagligen av en annan åsikt. Men vem har sagt att man inte får ändra sig ibland?

Kändes skönt med frisk luft i lungorna idag efter att ha tillbringat hela dagen inomhus i dammet igår. Vi stretade ju på hela dagen igår, jag och gubben. Det kånkades möbler hit och dit och till sist så var det äntligen “mission completed”. Vi hade fixat ett rum till småtjejerna. Vi hade ett rum till vår “varannanveckasflicka” och i en del av vårt sovrum hade det  blivit en riktigt trevlig datorhörna. Nu är det bara lite småpyssel kvar. Men det är ju bara roliga saker. Lite “duttande” bara! Så kan man göra annat än att gilla läget?  

001

Det här är jag, min moster och min morbrors fru, på väg på en sparktur för många år sedan…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!