söndag 31 oktober 2010

Energiboost

Hemma igen efter ett fantastiskt roligt dygn i Stockholm. En riktig “energiboost” faktiskt och så välbehövligt. Så skönt att lämna småttisarna i storasystrarnas händer och bara åka iväg! Skön resa ner med tåg och medhavd matsäck, mousserande vin och baguette med gubbens goda räkröra. Framme i storstan tog vi en liten tur på stan med en lättare lunch och en starköl. Så checkade vi in på hotellet där vi slappade några timmar. Ingen ropade på oss för att ha hjälp med något och ingen ropade “klaaaar” från toan. Bara vi två i hela rummet! Efter middagsvila anslöt vi med vårt ressällskap, min syster med man och Lars-Eriks bror med fru. Vidare till restaurang Seaside Söder där vi åt en superduper god middag. Jag rekommenderar detta ställe varmt!! Såå gott!! (restaurangen är ett gammalt fartyg som ligger vid söder mälarstrand) Bjuder på en bild av desserten, som var en provsmakningsmeny av tre tryfflar med tre olika whiskey till. Kanelwhiskeyn var inte dum kan jag säga!PICT1563       Mat, trevligt sällskap och lite space från det vanliga vardagsköret. Vad mer kan man begära! Inte mycket. Det skulle isf vara om jag skrapar fram tre klöver på trisslotten som just kommer ihåg att jag köpte på centralen. Det vore ju faktiskt en liten knorr på hela resan! Håll tummarna!

1 kommentar:

  1. Hoppas du vann på lotten! Det är du värd, du som ordnar så trevliga resor för oss oföretagsamma ;) Men du...det var bara en whisky och två rom har jag kommit på när "de grå" har börjat arbeta lite här på måndagsförmiddagen =D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!