torsdag 21 oktober 2010

Höstpromenad

Här om dagen var jag ute på en liten lunchpromenad. Säga vad man vill om hösten, men den är rätt så färggrann. Under min lilla vandring såg jag bland annat en blå stubbe..PICT1475

..och en orangefärgad sten PICT1477

Jag gick vidare och kolla vilket berg med mossa! PICT1478 Eftersom jag var ute för ett tag sedan just för att plocka mossa, men inte hittade något annat än enris, så var jag ju tvungen att förse mig nu så klart! Problemet var bara att jag inte hade nåt att plocka i. Fickorna? Nja… Så kom jag på den briljanta idén att använda en av mina benvärmare, som för övrigt tjänstgjorde som armvärmare dagen till ära.  Det är faktiskt väldigt bra. När det är lite småkyligt så vill jag gärna ha en kofta extra under jackan, men efter ett tag blir man ju oftast för varm, då har jag kommit på den smarta idén att använda benvärmare på armarna och då är man precis lagom varm faktiskt :) PICT1479

Med ett enkelt knyt förvandlades den ena nu raskt till mosspåse. Fiffig som man är! Efter ett tag hade jag också fulla fickorna med grankottar men det är en annan historia. 

Promenader är faktiskt en underskattad syssla. Som motion är det ju utmärkt, javisst. Men det triggar även igång fantasin. Man kan se mycket märkligt efter stigar och vägar må ni tro. En skida i en bäck till exempel. PICT1476 Lite dålig bild kanske. har ingen superzoom på min gamla trotjänare och jag hade ingen vidare lust att hamna bredvid skidan i bäcken så jag höll mig på säkert avstånd. Är det tomten som den gångna vintern kom susande i full fart måntro och tappade sin ena skida? Tja vem vet. …PICT1482

 

 

Ett stycke därifrån pustade han troligtvis ut efter den vingliga färden på en skida och tog sig en liten macka. Han glömde dock smörkniven… 

Som ni ser. Promenader i skog och mark kan vara ett riktigt litet äventyr!  För övrigt så är ju oktober en riktigt fin månad. Jag fyller ju år! Så här fina tårtor får man om man har en snäll man som beställer och  söta syskonbarn som jobbar på konditori! PICT1457 Ha det bäst! Snart har vi november, hej vad det går!

1 kommentar:

  1. Du är så fiffig...och vilken tur du har som får se "spår" efter Tomtens bravader i skogen :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!