fredag 8 januari 2010

Kallt!!

Det börjar bli lite tröttsamt med den här extrema kylan, men det är verkligen kallt när man mitt på dagen tittar ut på termometern och tänker; “ojdå, bara –20 nu!” Nåja, någon dag, vilken dag som helst, så töar det säkert igen och vi kan klaga på det istället. Om man vill tänka positivt, och det vill man ju såklart, så skiner solen från en klarblå himmel och det är riktigt fint och gnistrande att titta ut på härligheten här inifrån huset. Och det märks att vi går mot sommaren. Dagarna blir längre. Det är faktiskt ett annat ljus redan, lite vårigare. Eller..? Joo, så är det..och på mitt matbord står det en vas med tulpaner. Det finns hopp!

Julen är dock kvar hos oss än. Jag har inte riktigt orkat tröttna på den ännu fast jag märker att de flesta redan har städat ut både gran och tomtar och hängt upp vårgardiner i sina fönster. Nja.. det får vara några dagar till. Vore skönt om det blev liiite mildare så man iaf kan ha ytterdörren öppen den stund det tar att bära ut granen, utan att få frost på hallgolvet. I ärlighetens namn så har vi inte mycket att plocka undan heller. Är inte mycket för den röd-gröna julen utan jag föredrar den vit-beigea, med inslag av lite rött. De vita köksgardinerna hänger där de hänger. Både före, under och efter julen. Mycket praktiskt! =)

Nu, är det dags för en liten promenad ut till postlådan sen blir det en kopp kaffe!

1 kommentar:

  1. Håller med du:)kylan kan sticka härifrån nu. Bilen gillar inte kylan heller,den står där den står:( kul va.. O sen en liten kommentar om julens färger:) har blivit lite som dej, gillar vit jul framför röd:)så nu iår så köpte jag nya vita tomtar;)o bara tog fram några av mina "favoritröda". Det trodde jag aldrig att jag skulle göra.Men jag är lite långsammare än dej i tanke o handling;) Ha de nu. Kram från din polare:) ps hoppas det sänds nu då,har bara provat 3ggr:)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!