torsdag 14 januari 2010

Barnen från Frostmofjället del II

“Det är en bister och kall dag men barnen är så glada, för deras mamma hade egentligen överlevt och nu följer hon dem genom den snötyngda skogen, ibland får de åka med på sparken. I rejäla vinterkläder och med halsdukar virade runt de frostnupna näsorna susar de nerför backen mot huset där de bor… “

Lite sådär kändes det idag när jag hämtade småttisarna på dagis.

Från Frostmofjället hoppar vi raskt till vår dubbelsäng där kvällens sagostund gick av stapeln. Lova var bestämd (som vanligt) med att HON skulle ligga i mitten. Fanny försökte med olika medlingsstrategier “men om vi gör så här, att jag ligger i mitten tre gånger och du ligger i mitten tre gånger…” Lova tittade stumt rakt fram, inget svar. “ja vad tycker du om den idén Lova” sa jag. “Tråkigt” blev det korta men tydliga svaret. Efter en liten diskussion om rättvisa så kunde parterna till sist enas om att turas om. Varannan kväll. (Varför jag inte ligger i mitten? För att jag ska kunna ta mig upp ur sängen måste jag först rulla över till sidoläge och jag vill ju inte rulla över sovande barn hur som helst..) Fortsättning följer…

På bilden: barnen från Frostmofjället :)

PICT0912

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!