fredag 25 september 2009

Glitter och glamour

Oj här var det inget bloggat på ett tag! Antingen beror det på att absolut inget har hänt eller också beror det på att det är fullt upp och strålande höstväder så lusten att sitta inne vid datorn uteblir. Eller en blandning av allt… Hur som helst så är det fina, härliga höstdagar som sagt. Har äntligen fått undan sommarens vissna blomster från krukorna på trappen så nu står de redo för att piffas till. Tittade bland utbudet här på orten men det var väl inte direkt upphetsande tyckte jag. I.o.f.s så är det kanske lite tidigt än. Jag väntar tills det eventuellt kommer in små enar. En sån vill jag ha till mitt vinterarrangemang. Och granris o tallris o kanske nåt silvrigt. Under tiden får det se ut sisåhär på trappen…

I morgon är det 30-årskalas i Uppsala som gäller. Med tema glitter och glamour. Roligt, roligt! Alla ska bära nåt som glittrar står det på inbjudan. Eftersom det skulle bli ganska tungt för min man att bära omkring på mig hela kvällen och han även vägrar att ha på sig silverlaméklänningen så har jag fixat en liten glittrig näsduk som han kan ha i kavajen. Den lilla tygbiten som jag inhandlat för sexton kronor räckte även till att laga Fannys älskade tights som fått små hål på knäna. Glitterlappar passar utmärkt till det ändamålet för säg en femårig tjej som inte gillar glitter! Skulle hon få bestämma sin garderob så skulle den gå helt i silver, guld, glitter o rosa! Säg inte att killar o tjejer är lika i grunden. Aldrig! Att gilla rosa sitter i generna, mer eller mindre. Det är min absolut bestämda åsikt. Bilder kommer men nu säger jag gonatt och trevlig helg!

Sådär ja, en liten glimt av hur mitt glitterjobb såg ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!