torsdag 3 september 2009

Varm choklad

Jag har utflykt. Iklädd varm kofta och ullstrumpor huttrar jag framför datorn med en kopp varm choklad och en limpmacka med ost. Mums säger jag bara. Ibland blir jag toksugen på just varm choklad, och jag bara måste ha det trots att jag vet att om en stund så känns det som jag har svalt en sten eller nåt. Och då ångrar jag mig alltid. Jag tål nog antagligen inte riktigt det där med varm mjölk... Fryser konstant hela dagen. Nu är det verkligen höst! Det kan vara mysigt att vara ute då också, om man har en jacka. Det känns som att jag vill krypa in i dunjackan, men hur konstigt skulle inte det se ut? Och vad skulle jag då klä på mig när termometern visar -20? Två dunjackor? Det skulle definitivt inte se klokt ut. Alltså huttrar jag även denna höst omkring i en gammal kofta och letar efter det ultimata höstytterplagget. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!