fredag 11 september 2009

Köks makeover

Äter järntabletter och blodvärdet är enligt det senaste testet på väg åt rätt håll. Blev aningen överoptimistisk i söndags och tyckte att jag kände mig jäkligt pigg. Så då gick jag en promenad i det sköna höstvädret..nej det gjorde jag inte. Jag drog igång projekt måla köksväggar. Min man låg sjuk och jag hade tråkigt. Målarfärg fanns sen tidigare. Det var bara att köra igång. Och, det gjorde jag. Det skulle bli vitt. Istället för gulnad tapet med bruna ränder och bruna blomsterknoppar så skulle det bli vitt och fräscht. Köket ska så småningom helrenoveras men under väntans tider vill man ju också trivas! Målade en gång. Blommor och ränder lyste trotsigt igenom. Målade en gång till, med moccafärg. Fortfarande var det mönster på de jä..a vägarna. Vid det här laget var det söndagkväll och jag var inte alls lika pigg som vid starten. Måndagmorgon var det bara att ta tjuren vid hornen och sätta igång igen. För vem vill ha moccafärgade väggar med bruna blomster och ränder på? Inte jag i alla fall! Målade vitt och det började ta sig. Väldigt flammigt men...efter ytterligare en strykning med vitt så blev det - vitt! =) En hylla och mormorsstången ovanför fönstret fick sig också en omgång och mormorsstången fick också nya knoppar. Min kropp kändes däremot som om den blivit överkörd av en lastbil eller två och det blev värmande liniment och i säng för min del. Men, nu kan jag stå ut i mitt kök tills de små kreativa konstnärerna slutat att rita här o där samt krocka in i skåpdörrar med små fordon. Ahh... =)
Jo, jag vet att det ser rosa ut på bilden längst till vänster, men det är vitt. Jag lovar! =)

1 kommentar:

  1. Men vad duktig du är...vet hur det känns att ha dåliga blodvärden! Lägg gärna ut en bild så vi får se hur fint det blev =O)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!