söndag 14 juni 2009

Låtsas som det regnar

Vädret är och förblir plask och slask. Vad kan man göra annat än just låtsas som att det regnar. Bara strunta i eländet! Göra det så mysigt man kan inomhus istället. Igår hade vi lite skolavslutningsfika. Eldade i braskaminen, åt smörgåstårta och drack gott. Föremålen för fikat undrade om det var okay att sticka efter att de svalt sista tuggan. Det var det såklart. Vi vuxna tog däremot vara på anledningen att fira och gjorde så till framåt midnatt någon gång. Trevligt, trevligt var det! =) Idag låter jag mig svepas med i regnet. Jag provade på att gjuta i betong för några dagar sen. Idag tog jag bort rabarberbladet och där hade jag min lilla rabarberskål =) För att vara första gången så är jag ganska nöjd. Det får nu tjänstgöra som vattenavledare vid stupröret, titta!
















Om ni inte provat att gjuta i betong förut, men skulle bli sugna att prova, så rekommenderar jag en titt i den här boken. En utmärkt källa till inspiration!

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar!