söndag 5 april 2009

Små funderingar

Verkar som jag kommit av mig lite..eller så händer det inget, eller så händer det mycket som gör att tiden inte räcker till. Egentligen finns nog inget att skylla på, förutom bristande inspiration. Istället för att skriva om min vardag så hamnar jag på nätet någonstans. Till exempel på facebook där jag svarar på en livsviktig test. Som t.ex. vilken muminkaraktär är du? Var borde du bo? Vem är du egentligen och liknande seriösa frågor. Just nu är jag "mys Ernst" och i själ och hjärta en sann Hemulen som borde bo i huvudstaden! Tja.. hur nära sanningen kommer man tro?? Både Ernst (Kirchsteiger) och Hemulen är ju barfota för det mesta.. Strumpor är ett överskattat plagg, jag håller med. Vackra blommor och tända ljus höjer ju trivselfaktorn. Att jag blir smått lycklig av att sitta på en uteservering en solig dag i en brusande storstad är så sant som det är sagt. Och visst är jag lite avis när Hemulen strosar runt där vid havet, och havsbrisen rycker i hans långa klänning. Ahh.. Så, varför heter jag Lena och bor inklämd i en dal, omgärdad av höga berg med ogenomtränglig granskog, så långt från stadspuls och salta hav som man kan komma? Det tål att tänka på... ha det bra!

2 kommentarer:

  1. tack för ditt tävlingbidrag men länkningen på testen funkar inte utan endast bilden måste ändra det annars är inte din lott giltig , och du ett litet tips har en grym tävling på bloggen idag vinn en design swing vase norrman c ifrån www.inneonline.se

    ha en toppenvecka

    kram

    SvaraRadera
  2. hahaha! jaa.. Själv är jag Johan Glans som borde bo ute på landet. Hur går det ihop med att jag blev lilla my på mumintestet? hehe

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!