tisdag 28 april 2009

Dagarna efter..

Nu dyker de upp som svampar ur jorden. Tecknen på att man inte är tjugo längre. Idag är det tisdag och jag börjar precis piggna till efter lördagens utekväll. Roligt var det men ack så trött man blir efteråt! Men visst kan det också bero liite grann på att man är vuxen och har ansvar..? Alltså man måste upp morgonen därpå och göra sin plikt..? Det går liksom inte att lämna två personer, varav den ena är fyra år och den andra snart tre, utan tillsyn. Även om de i egen mening "fixar frukost" och sköter sig praktiskt taget själva. Det känns ändå som man vill ha lite koll på vad som händer och sker i huset. Jo så är det nog. Hade man bara haft möjlighet att sova ut till framåt ett dagen därpå så vore man "fit for fight" igen! Okay, jag är inte gammal. Jag är bara inte riktigt utvilad. Egentligen är jag faktiskt fortfarande tjugofyra år, precis som jag känner mig i själen :)

1 kommentar:

  1. jävlar hur vi rockade morsan nere på Made in Älvdalen ;) hehe!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!