måndag 20 april 2009

Glömsig

Jag märker att jag börjar bli äldre. Jag kan inte längre se vad det står på flaskor med diverse innehåll som står i nedersta skåpet i badrummet. Det är flaskor som jag brukar studera medans andra livsviktiga saker uträttas där i rummet. Skåpet står inom lagom räckhåll för att utforskas. Under tiden man uträttar det viktiga så kan man läsa lite på flaskorna och samtidigt kan man passa på att städa bort en del flaskor med gammalt innehåll. Hårmousse t.ex. Det går ändå inte att trycka ut skum längre..nåt vajsing med pumpen. Som sagt, det har blivit väldigt, väldigt små bokstäver på innehållsdeklarationen sen sist jag studerade den. Säkert inte mer än punkt tre..högst! Lite förbryllande är det, för jag läste texten för inte så länge tycker jag. Hmm... jag behöver läsglasögon. Provar ett par med styrka 1.0 i en butik och jag läser den minsta texten utan problem samtidigt som det känns som att någon lagt en sval hand i min panna och slätat ut argrynkan mellan mina ögon.

Jag har blivit glömsk också. Eller "glömsig" som Fanny säger. I butiken med läsglasögon finns mycket andra saker att bli köpglad av. Hittar åtminstone två saker som jag bara måste handla sen, sen när jag tittat runt lite. Verkligen saker som jag letat efter länge! Så småningom går jag till kassan och betalar. Väl hemma packar jag upp allt utom det jag verkligen skulle inhandla! Jag har blivit väldigt glömsk. Så glömsk att jag, och det här bär mig emot att skriva, men jag glömde bort att jag bjudit äldsta dottern och sambon på mat igår =D Mannen och jag hade städdag och gick och plockade o fixade och fikade lite, samtidigt som vi nöjt konstaterade att vi hade rester som räckte till middag. Illa, illa... Nåja, jag har lovat dem mat en annan dag och jag kan säga att dottern inte blev allt för förvånad! Hon känner sin mor ;)

Nu är det läggdags, ha det bra och så hörs vi en annan dag, om jag inte glömmer mina inloggningsuppgifter förstås... =)

2 kommentarer:

  1. Lena/Vi på Åsen21 april, 2009 17:23

    Gud vad bekant allt låter....jag menar de små bokstäverna....och glömsigheten =) Det värsta är att de små bokstäverna har en tendens att bli ÄNNU mindre med tiden. Hos mig dräller det numera läsglasögen lite överallt, måste ha ett par vid datorn, ett par i köket, ett par i handväskan och ett par på jobbet...gärna ett par på huvudet också =O)

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Lena på Åsen...plus att jag åxå har ett par i bilen, ett par "på landet" och ett par hos mamma =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!