tisdag 27 januari 2009

Spetsgardiner..

Åh, vad jag känner mig nöjd just nu! Jag hittade ett par gardiner som jag haft för länge sen. Ett par vita med hankar (heter det så..?) Dem ska jag sätta upp i köket tänkte jag! Sagt och gjort.När gardinerna väl var strukna och på plats så hängde de på halv stång typ...med andra ord så var de ca 1,5 dm för korta. Mycket retfullt! Då tänkte jag som så att man skulle faktiskt kunna förlänga dem med en spets. Och då gott folk, gjorde jag något som inte tillhör vanligheterna. Jag gjorde precis just det jag tänkte! Istället för att bara tänka "jaa va fint det skulle vara.." och ta ner de för korta gardinerna och sätta upp ett par andra, så skred jag till verket! Jag inhandlade spets och så hem och klippte isär gardinerna, fållade, grejsade och vips så hade jag ett par finfina gardiner :) Nu ska jag sätta mig i soffan och känna mig sådär kreativ och pysslig medan jag tittar på Bygglov!

2 kommentarer:

  1. va duktig du är mammis.. :) själv har jag inte gjort ett skiiit som jag skulle idag, dvs diska.. hmm.. bara tv, dator och telefon! hoppas bygglov är bra och det ska bli kul att se dina nya gardiner på fredag :) puss, älskar dig! /elin

    SvaraRadera
  2. ha ha....vad bra...du måste visa en bild på gardinerna

    Vi på Åsen

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar!