måndag 11 mars 2013

Julosten

Att julen varar ända fram till påska stämmer faktiskt. Åtminstone här hos oss. Det är inte så att vi har tomtar och julstjärnor framme eller spelar Blue christmas för fulla segel, men jag åt precis upp det sista av julosten. En av dem. Vet inte vad det är med oss. Jag och min man. Vi lider av samma syndrom. Någon form av köpiver inför den stundande högtiden, blandat med extremt dåligt minne. Inför julen som var så köptes det ost i minut och parti. Mannen handlade ost och jag handlade ost och vi var till Köpenhamn och gick lyriska omkring på något slags matmarknad där dejlige danskar bjöd oss att smaka av fantastiska lagrade ostar som vi såklart köpte med oss hem. Vår kyl dignade av ost.

Förra påsken gick vi loss på lax. Vi köpte lax i butiken. Vi valde lax på något “giftcard” som gubben fått genom jobbet. Det var inkokt, kallrökt, varmrökt och gravad. Och så kom vi på att vi hade ju också beställt lax med vår lokale odlare. Såklart! Vi åt lax i flera veckor. Nu snart är det påsk igen. Kanske läge att skriva en inköpslista för att undvika ett helt berg med ägg..

Annars då? Vi har planerat in våra semesterveckor så nu ska jag ta med önskelistan till jobbet. En vecka är  inplanerad till Marmaris, Turkiet. Vi åker tillsammans med lilla Bosse och hans mamma och pappa, samt svåger med fru. Det ska bli riktigt skoj! 

untitled

..vi borde stå ut med det här en vecka!

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar!