måndag 28 februari 2011

dropp..dropp…dropp…

droppIdag var det takdropp, fågelkvitter och sol mot varm husvägg. Och i morgon är det mars. Inte dåligt alls. Jag lyckades sova bort 75% av februari och säger grattis till mig själv för det. Förutom att mitt sätt att gå i ide bestod av tre veckors influensa, så var det i alla fall ett sätt att uthärda slutklämmen (hoppas jag!) av den bistra ishavskyla vi befunnit oss i sedan november. Men nu ser vi framåt. Mot värme, slask, sol och grusiga golv. Men hellre ett gruslass i hallen än ett hallon i..eller inte vet jag, ni får hitta på slutet själva! Nu tänker jag hoppa i säng, hoppa och hoppa, vid min ålder så snarare välter man väl ner i sängen. Men hur som helst så är det skönt med lite vila! Så jag säger helt enkelt godnatt, vi ses i mars!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!