fredag 27 september 2019

Fortfarande mitt i livet

Då och då, med jämna mellanrum, faktiskt ganska ofta om jag nu får skryta lite, så frågar någon "har du slutat att blogga?? ..det var så himla kul att läsa" Ja, jag bloggade ju lite intensivt där ett tag, sen gjorde jag några försök att återuppta det hela. Jag hade glömt lösenord och allt men till sist trixade jag mig in igen. Bara för att skriva ett inlägg och sedan knäpptyst igen. Det är till och med så att jag själv är lite nyfiken på vad som hänt den här tiden. För det blir ju en dokumentation av ens liv det här.

Skummar igenom lite gamla inlägg och kommer ihåg saker som jag glömt, minnet friskas upp och här och nu bestämmer jag mig för att faktiskt ta upp den tråden igen.

Så gott folk, här är jag igen. Fortfarande mitt i livet vill jag nog påstå, trots att det vissa dagar känns tydligt att man numera antagligen är på andra halvlek och spelar.

Som idag till exempel. Jag var på vårdcentralen för att ta lite olika prover. Har i omgångar ätit järntabletter för dåligt blodvärde och nu kände jag mig lite halvrisig så bäst att göra en översyn. Sagt och gjort, men man börjar ju undra lite om man fortfarande är vid liv eller går på någon slags sparlåga, när de efter sex stick fortfarande inte kan få fram en droppe blod och temperaturen visar på 35, 8. Men det gick bra. Till sist fick de blod så det räckte. Jag har åtminstone inte feber, och blodgivare är nog inget för mig heller. Vad provsvaren annars visar får jag veta så småningom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!