onsdag 18 november 2009

Uppdatering..

Idag är jag hemma med sjuka barn, igen. Det känns som att det går runt, runt, runt med den här förkylningen. Vi hostar och snorar i omgångar och ibland är alla sjuka samtidigt. I slutet  på förra veckan var jag sjuk, under helgen blev ungarna sjuka. I måndags kände jag mig förhållandevis pigg och eftersom Lars-Erik däremot inte kände sig så pigg så stannade han hemma hos flickorna i två dagar. Idag kallade plikten för hans del, och eftersom min förkylning har tagit om, för säkert trehundrafemtioelfte gången, så kändes det lika bra för min del att agera sjuksköterska på hemmaplan idag. Men alltså, jag blir så trött på dessa förkylningar!!!!

Snälla sol, kom fram och lys lite grann på oss här nere i dimman!!

Nåja, det är väl bara att bryta ihop och komma igen.

Vårt hus känns just nu som ett katastrofområde. Det är ju som så, att när barn är sjuka (om de inte har uppemot 45 graders feber) så är  de uppe och står i precis som vanligt. Verkar nästan som att de får ännu mer inspiration. Det byggs kojor, det pysslas med pärlor, det ritas och klipps små, små pappersbitar, det målas med vattenfärg, det leks dagis med samling med ALLA gosedjur och dockor, strax därpå dukas det upp till lunch för hela den förut nämnda samlingen, lunchen består oftast av tusen legobitar. Listan kan göras hur lång som helst. Och för det mesta (läses; alltid) så glöms det bort att plocka undan det ena innan man börjar med det andra. Gaahhh…!  Alla de här projekten har dock en fördel. De är totalt uppslukade av leken och det innebär att jag kan sitta och hålla på med mina studier, ringa samtal eller vad det nu är, utan alltför många avbrott.

Idag känns det dock som att jag får gå en ordentlig städrunda för att jag ska kunna koncentrera mig på det jag bör. Nästa fredag är det kursavslut och på onsdag ska affärsplanen vara klar. Det återstår i.o.f.s bara den sista finputsen, men ändå. Känns lite läskigt..kursen är ju en liten trygghet, att man inte “måste” starta riktigt än. Men det blir nog bra. Och vad kan hända mer än att det inte går så bra? Då har man i.a.f provat. Så.. någon gång i början på det nya året planerar jag att dra igång med min skriv- och bokföringsbyrå!  Det hänger egentligen bara på om jag lyckas skrapa ihop ett par kunder att starta med och att jag får starta eget bidrag. I så fall så hoppar jag rakt  ut i luften som egen företagare. Spännande blir det..

Nu är det dock dags för städkvasten. Sen blir det elvakaffe inklusive bakelse med syster yster. Me like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!