onsdag 7 oktober 2009

Dag tre

Idag var det dag tre på kursen och jag är dödens trött! Men jag har för mig att det brukar va så.. att just tredje dagen är en sån där tröttdag? Undervisningen vi får är i alla fall väldigt bra. Allt är greppbart. Än så länge, är det väl bäst att tillägga kanske. Idag hade jag räknat med att försöka få på vinterdäcken. Tänkte ringa verkstan och höra om de kunde förbarma sig över min bil, kanske redan idag. Tror ni att jag hann? Nix! Så nu hoppas jag verkligen att det inte vräker ner snö ikväll igen. Igår kväll höll jag allvarligt talat på att få panik. Det snöade snöflingor stora som limpskivor!! Usch och fy! Tack och lov så regnade det bort under natten. På tal om vinterdäck förresten. Jag vet att de flesta människor byter däck på sina bilar själva. Men inte jag. Jag låter dem som gillar att byta däck göra det åt mig. De förvarar dessutom sommar/vinter-däcken åt en så man slipper ha staplar med däck i det redan fullproppade garaget. Perfekt!



I måndags var vi på föräldramöte på dagis. Fick veta att vår yngsta dotter, tre år, när de suttit och småpratat, barn och "fröknar", sagt; "-mamma har många flaskor och pappa har en motorcykel" Okay. Hur tolkar man det? En alkismamma och en bandidospappa typ? Det är många tankar i små barnhuvuden minsann. Jag hoppas att min söta dotter syftade på mitt badrumsskåp som hon med stort intresse inventerar med jämna mellanrum =)



Efter dagishämtningen idag så blev det en tur till affären. Vi var tvungna att komplettera min presenthandling. Deras kusin fyller åtta år imorrn och jag passade på att snabbt och effektivt fixa lite presenter igår sen jag slutat på kursen. Fanny tittade misstroget på mina inköp och sa med aningen förakt i rösten; "-Varför har du köpt det dääär!!? Jag ska i alla fall ha en leksak i paketet som jag ska ge!!" Sålunda var det bara att försöka hitta nåt som hon tyckte var värdigt födelsedagsbarnet. Det är ju inte det största utbudet här på bygden om man säger som så, men hon hittade väl åtminstone något som var bättre än det jag införskaffat. Frid och fröjd. Nu ska vi slå in paket så vi är redo att kalasa i morgon kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!